חובה! סדנת היהלום אביב 2024

"אנחנו לא מפסיקים לשחק בגלל שאנחנו מזדקנים, אנחנו מזדקנים בגלל שאנחנו מפסיקים לשחק" (OLIVER WENDELL HOLMES)

המשפט המעניין שאני מהרהר בו השבוע

“אנחנו לא מפסיקים לשחק בגלל שאנחנו מזדקנים, אנחנו מזדקנים בגלל שאנחנו מפסיקים לשחק” (OLIVER WENDELL HOLMES)

האדם מעורר ההשראה של השבוע

בהמשך למשפט המעניין נתקלתי בהרצאת ה- TED המרגשת של ברוס גרירסון (BRUCE GRIERSON) שכתב ספר (WHAT MAKES OLGA RUN) על אישה קנדית מבוגרת אולגה קוטלקו שהשתתפה בתחרויות אתלטיות עד יומה האחרון בגיל 95.(נפטרה ב- 2014)
מה שהזכיר לי שוב את משפט המפתח של התמודדות עם הזיקנה
YOU DON’T USE IT YOU LOSE IT
בלקטים הבאים אביא מיני תובנות מספר זה.

טיפ בריאות

אחד המזונות הבריאים ביותר על פני כדור הארץ הוא הברוקולי ממשפחת המצליבים. הוא מכיל בין השאר פוליפנולים בשם איזותיאוציאנטים. אלה הם כימיקלים המכילים אטום גופרית (גופרית היא יסוד חיוני בגוף למבנה של של רקמת החיבור והן לתפקוד של אנזימים ומולקולות במנגנון ניטרול הרעלים בכבד). אחד האיזותיאוציאנטים הוא סולפורפן (SULFOREPHANE) – כימיקל זה הוכח כמונע סרטן, כאנטי דלקתי, מסייע לבריאות הלב וכלי הדם, כמאזן סוכר, מוריד קולסטרול, תומך בתפקוד קוגניטיבי של המח, פועל כאנטיביוטיקה נגד חידקים וירוסים ופטריות ועוד . יש עליו מאות מחקרים בספרות הרפואית.
הריכוז הגבוה ביותר של כימיקל זה נמצא בנבטי ברוקולי. לכן אני ממליץ בכל פה (מלא בנבטי ברוקולי) בכל פעם שאתם אוכלים סלט, כלומר כל יום להוסיף לו נבטי ברוקולי. בניגוד לברוקולי שהוא ירק עונתי ( בחורף) את נבטי הברוקולי ניתן להשיג כל השנה בחנות ירקות טובה ולמיטיבי הלכת אני ממליץ להנביט נבטים אלו כל הזמן ולצרוך אותם באופן קבוע. הסולפורפנים נמצאים גם בשאר בני משפחת המצליבים כמו כרובית, כרוב ניצנים, קייל אך בריכוז נמוך בהרבה.
את הברוקולי, דרך אגב, לפי המחקר התזונתי עדיף לאכול כאשר הוא מאודה קלות.
בתיאבון.

ההרצאה המעניינת השבועית מ YOUTUBE

הרצאתו הטכנית לגיקים של ביולוגיה מולקולרית של ד”ר הרברט וירג’ין


בהרצאה פורצת דרך זו מספר לנו בצורה צנועה ויבשה ד”ר וירג’ין על הוירום. אוכלוסיית הוירוסים הטובים שנמצאת בתוכנו. אנחנו מכירים את המיקרוביום – אותם מאות ואלפי מיני חידקים שנמצאים בתוכנו ועלינו בטריליונהם. החלוקה המסורתית לאנחנו בני האדם – הטובים והם החידקים – הרעים ממזמן התמוטטה כשהבנו שהם החידקים הם בעצם טובים והם בעצם חלק ממי שאנחנו לא רק ברמה הגופנית אלא גם ברמה הנפשית שכן הם משפיעים על המבנה הרגשי שלנו ועל קבלת ההחלטות שלנו. ועדיין, רוב האנשים חושבים שהוירוסים הם רעים, עובדה, אנחנו מחסנים את הילדים שלנו כמו משוגעים נגדם.
אז מסתבר שהוירוסים הם טובים בני טובים. בדומה לחידקים הם דואגים שמערכת החיסון שלנו תפעל כראוי ויתרה מזאת הם מעבירים חומר גנטי כל הזמן בין כולם – כולם דהיינו – תאי הגוף, החידקים הטובים, פטריות, פרזיטים ובקטריופאז’ים. יתרה מזאת חלק מה- DNA שלנו בעצם מורכב מרטרו-וירוסים ( וירוסים שמתלבשים מוזר ושומעים מוזיקה משנות השישים) שנבלעו בתוכו.
הידעתם למשל שאנשים שחלו בחצבת וחזרת בילדותם מוגנים יותר ממחלות לב.

(Association of measles and mumps with cardiovascular disease: The Japan Collaborative Cohort (JACC) study. Kubota Y1, Iso H2, Tamakoshi A3; JACC Study Group. Atherosclerosis. 2015 Aug;241(2):682-6. 2015 Jun 18.)

אנחנו מבינים היום יותר ויותר שהחיים הם מורכבים ביותר ומכילים שכבות על גבי שכבות שנמצאות בפעולות גומלין כל הזמן אחת עם השניה. עוד מסקנה שוברת מוסכמות מההבנה של העברת חומר גנטי לטרלית על ידי וירוסים היא שתורת האבולוציה שלמדנו בבית ספר היא בעצם חלקית במקרה הטוב. אנחנו לא משתנים רק על ידי מוטציות אקראיות בתהליך איטי של אלפי ומיליוני שנה והחזקים מביננו שורדים אלא אנחנו יכולים להשתנות במהירות תוך דור אחד ומשתפי הפעולה הם אלה ששורדים. ושיתוף הפעולה הוא רב מיני מה שנקרא באנגלית – TRANS KINGDOM .

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 30/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור