חובה! סדנת היהלום אביב 2024

הלקט השבועי 29/05/2017

המשפט והאדם המעניינים של השבוע

“רוב האנשים לעולם לא יבינו את האני האמיתי שלך, אבל הם יכירו את העבודה שלך”
את המשפט הזה אמר ריי אלן אלוף השלשות של ה- NBA בכל הזמנים  שפרש אחרי 18 עונות ושתי אליפויות ב- 2014.  בכתבה מעוררת השראה מספר ריי אלן גם על הקשר שלו לשואת יהודי אירופה ועל הביקור שלו באושוויץ, וגם על המסלול והדרך שהובילה אותו להשגיו . לאורך הכתבה משובצים קטעים ממכתב שכותב רי אלן המבוגר לריי אלן הילד. לאורך הקריירה שלו היה ידוע ריי אלן בהרגלי העבודה ה”מושלמים” שלו. הוא הגיע ראשון לאימון ועזב אחרון. כששאר השחקנים שמעו מוזיקה בחדר ההלבשה הוא קרא ספרים וחזר תמיד לביתו לאישתו ולילדיו. כיום הוא חלק מחבר הנאמנים של מוזיאון השואה בוושינגטון. ועוד הוא כותב לעצמו הצעיר –”…אתה ודאי רוצה שאגלה לך את הסודות להצלחה באן-בי-איי. הסוד הוא שאין סוד,רק הרגלים ישנים…”
הצלחה לאורך זמן בחיים ,בכל תחום, מבוססת תמיד על “הרגלים ישנים”. הצלחה זאת לא נמצאת בתוכנו, באני שלנו, אלא היא נמצאת בעבודה שלנו אותה כל אחד יכול לראות ולהעריך.
ריין אלן - הסוד הוא שאין סוד

ההרגל הבריא של השבוע

כל בוקר לאחר שאנחנו קמים לסדר יפה יפה את המיטה. לאחר מכן לזחול ולהישפך לכיוון המתח המותקן במשקוף הדלת ולהימתח הייטב למספר שניות (תרגיל המתיחה נקרא באנגלית-  DEAD HANG. המסר שאנחנו מוסרים לעצמנו הוא – “היום שלי מתחיל בצורה מסודרת ומאורגנת  והגוף שלי הוא מתוח, גבוה ,צר וגמיש”
[wgvideo vid_id=”351″]

טיפ הבריאות של השבוע

עשב לימוני (LEMONGRASS) – צמח תבלין זה עם ריחו הנעים ניחן בכמה מעלות. ראשית מאד קל להכין איתו תה -פשוט מטילים את הגבעולים לתוך המים החמים בכוס. הוא מעניק טעם עדין לימוני לכל תה ונחשב צמח מרפא ממעלה ראשונה. כמו כל צמחי המרפא בעלי הטעם הלימוני העדין כמו לימון ונענע הוא תומך בעיכול ומכיל פוליסכרידים שנבדקו בניסויי IN VITRO (כלומר על תרביות תאים ולא על בני אדם קלינית) המעכבים גדילת גידולים סרטניים. אפשר לשתול בגינה עשב לימוני או לקנות גבעולים מיובשים.
אני ממליץ כל יום לשתות שתיים עד שלוש כוסות תה ולנסות להכניס לכוס אחת כמה וכמה צמחי מרפא. העשב הלימוני מתארח בקלות בכל תערובת צמחי מרפא ומעניק טעם מעודן וטעים לתה.

מאמר מעניין מהספרות הרפואית

בממוצע יש שלוש אבני יסוד בתיק של כל בחורה ממוצעת – בקבוק של מים מינרליים, חפיסת מסטיקים וקופסא של אדביל/נורופן. השימוש בנוגדי דלקת וכאב מקבוצת ה-NSAID’S( אדביל, וולטרן, ארקוקסיה, אטופן, סלקוקס ועוד) הוא שכיח ביותר בכל קבוצת גיל שהיא באוכלוסייה. והנה באים החוקרים החרוצים ומזכירים לנו שלכל דבר יש מחיר. במחקר המקיף מסוגו בנושא של השפעת תרופות אלו על הסיכון לפתח אוטם בשריר הלב, איששו החוקרים את מה שכבר מחקרים אחרים הראו, שאכן כן. נטילת תרופות אלו מעלה  את הסיכון לפתח  התקף לב. לא ניכנס לפרטי המחקר (שסרק  446763 מטופלים ו- 61,460 אירועי לב והכניס את הנתונים למודלים סטטיסטיים משוכללים כנהוג במחקרים משוכללים) רק אנסה לחזור על ההמלצות שלי למטופלים – לא לקחת נוגדי דלקת מעל גיל שישים וחמש בכלל. לקחת מינון מינימלי לפרק זמן מינמלי של לא יותר ממספר ימים. לנסות חלופות צמחיות בטוחות ומוכחות כמו מינון גבוה של כורכום, ג’ינג’ר ושימוש אם צריך בנוגדי כאב שלא ממשפחת ה-  NSAID’S . לא לשכוח שלמשפחה זו פרופיל תופעות לוואי זוועתי – הם משפיעות לרעה על אוכלוסיית חידקי המעיים שלנו, פוגעים ברירית הקיבה, יכולים לגרום לאי ספיקת כליות ועוד..

Risk of acute myocardial infarction with NSAIDs in real world use: bayesian meta-analysis of) individual patient data

BMJ 2017; 357 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.j1909 (Published 09 May 2017

Cite this as: BMJ 2017;357:j1909

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

מחשבה 1 על “הלקט השבועי 29/05/2017”

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור