חובה! סדנת היהלום אביב 2024

"לכולנו יש תוכניות עד שאנחנו מקבלים אגרוף בפרצוף"

השבוע הלקט מקבל השראה משתי דמויות ידועות ומוסיף גם נימה אישית.
הראשונה היא מייק טייסון שאחראי למשפט הגאוני – “לכולנו יש תוכניות עד שאנחנו מקבלים אגרוף בפרצוף”.
מייק ואני חולקים את אותה שנת לידה (1966) ואת אותו שם פרטי. אנחנו גם חולקים אהבה ללחימה. אני יותר מהצד של אימונים באומניות לחימה  שונות עם חליפות ג’ודו מגוהצות ומייק יותר מהצד של לשבור לאנשים את האף ולקחת ביסים מהאוזניים שלהם. למייק היתה ילדות מזעזעת באופן טיפוסי, מצער להגיד, לילד שחור אמריקאי שגדל ללא אבא, התייתם מאימו בגיל צעיר וחי בסביבת פשע ואלימות. האגרוף היה הדרך שלו לצאת מזה, אבל הוא לא באמת יצא מזה שכן גם לאחר שהפסיק להתאגרף המשיך להיות אלים ואלכוהוליסט. בשנים האחרונות, כנראה אחרי שהתאושש קצת מהחבטות העזות שהמח שלו ספג ועם תמיכה מאישתו ומילדיו (בת אחת שלו מתה בתאונה ביתית בגיל 4 ) נראה שהוא עלה על דרך המלך. בראיון שנערך איתו בספריה העירונית של ניו יורק לרגל ספרו הוא מנפיק תובנות מפתיעות כמו למשל “…בית ללא ספרים זה כמו אדם ללא נשמה”. המשפט האלמותי של מייק, זה מהכותרת, עלה במוחי כאשר צפיתי בהרצאתה של הדמות הידועה השניה – איש שרירים גם הוא, דולף לנדגרן, הלו הוא איבן דרגו האיום, המתאגרף הרוסי האימתני מרוקי 4 של סילבסטר סטלון, עוד איש שרירים שיחגוג בחודש הבא 71 (מזל טוב, סליי).  בהרצאתו המרגשת , דולף, השוודי, מספר בפשטות ובאיפוק סקנדינבי על המכות שספג מאביו כילד וכיצד זה,  דירבן אותו למצוינות באומניות לחימה ובפיתוח גוף אך גם גרם לו לקיפאון רגשי פנימי, ממנו ניסה לברוח כל חייו על ידי שתיית אלכוהול והתנהגות חברתית פרועה.
אני חושב ששיחתו של דולף נגעה בי כל כך , בגלל שגם אני ספגתי חבטות כאלו או אחרות מאמי. כל הדור שלנו בתחילת שנות השבעים ספג חבטות, צביטות, סטירות, חגורות ומה לא. אני יודע שגם אמי חטפה בילדותה וכנראה גם הוריה וכך הלאה. אני בטוח שזה השפיע עלי ועל כל הדור שלנו בצורה כלשהי. כמו שמייק אומר וכמו שדולף אומר – האגרוף בפנים גם משנה תוכניות וגם מחייב אותנו להגיב בהתאם. כילדים קטנים אנחנו “קופאים” כי אנחנו לא יכולים להילחם וגם לא יכולים לברוח. את תחושת הקיפאון נגרור אחר כך לאורך כל חיינו. מצד שני אנחנו גם מתחשלים ולומדים לעמוד בפני תלאות החיים. דולף השתמש בטיפול פסיכולוגי ובמדיטציה כדי להפשיר והוא לא פוחד להצטייר כפגיע למרות שהוא גבר שבגברים. גם אני הפשרתי בעזרת המדיטציה. שימו לב שדולף לא מאשים את אביו. גם אני אף פעם לא האשמתי את אמי. האשמה היא לרכרוכיים. אמי המנוחה היתה אישה חכמה,טובת לב ונדיבה.

Related image

השילוב של אומניות לחימה ומדיטציה וחשיפה של מקומות פנימיים פגיעים ,חלשים ואפילו אפלים, מהווה את מה שנקרא “דרכו של הלוחם”. הלוחם, אחרי שהוכיח את יכולתו בניצחון על אויביו, מתפנה להתעמת עם השדים הפנימיים וזה כבר קרב אחר לחלוטין המתרחש במימד הפנימי, הרגשי, הרוחני. מימד בו לאגרוף המהיר ולמסת השריר אין שום חשיבות.
הלוחם משתמש ביכולות מנטליות שמפותחות ומחוזקות על ידי אימונים מפרכים – נחישות, התמדה, פוקוס ואומץ. כולנו לוחמים, אפילו אם אנחנו לא ממש מרביצים לשק איגרוף ונכנסים לזירה. החיים מאמנים אותנו ומחייבים אותנו, להשתמש באיכויות הפנימיות האנושיות שלנו, אם אנחנו רוצים להצליח בכל תחום ובעיקר בתחום גירוש השדים.

טיפ הבריאות של השבוע

תזכורת למרכיבי הסלט המושלם, ומרכיב חדש:
דיברנו כבר על נבטי הברוקולי, סלק, חומץ תפוחים,  והשבוע אנחנו מוסיפים בצל.
אני משתדל לאכול לפחות בצל אחד כל יום. כל הכבוד לאישתי!
בצל הוא אחד המקורות התזונתיים העשירים ב- קוורצטין (QUERCETIN ). למולקולה זו איכויות רבות כמו כל פוליפנול או פלבונואיד מהצומח – היא נוגדת חימצון, אנטי-דלקתית, אנטי אלרגית ועוד.
מה שתפס את עיני הם מספר מחקרים שהראו , בניסויים  IN-VITRO (כלומר במבחנה ולא קלינית בבני אדם) ובניסויים במודלים של עכברים, שהקוורצטין פועלת להשמדת תאים לא פעילים של הגוף (SENESCENT CELLS).  עם השנים מצטברים בגוף תאים לא פעילים. לא ממש חיים אבל גם לא ממש מתים. אלה הם תאים שלא יכולים להתחלק יותר והם מהווים עומס על הגוף ומקבלים מאפיינים מעודדי דלקת. השם המדעי שובר השיניים של זה הוא –
Senescence-associated Secretory Phenotype) SASP). תאים אלו משחקים חלק משמעותי בהאצת ההזדקנות שלנו וחוקרים מנסים למצוא תרופות שיכולות לעכב את ה-  SASP .
פוליפנול נוסף, ידוע פחות, המופיע בכמות נכבדה בבצל הוא ה- FISETIN שזכה כמו הקוורצטין למאות מחקרים שהראו את תכונותיו האנטי-דלקתיות והאנטי-סרטניות.
גם ל-פיסטין תכונות נוגדות תאים זקנים. לכן הבצל מצטרף לרשימת המזונות נוגדי ההזדקנות.
שימו לב – הריכוז הגבוה ביותר של המולקולות הטובות האלו נמצא בשכבות החיצוניות של הבצל לכן מומלץ לקלף רק את השיכבה הדקיקה החיצונית ביותר של הבצל.
 
Pleiotropic Effects of Tocotrienols and Quercetin on Cellular Senescence: Introducing the Perspective of Senolytic Effects of Phytochemicals.
Malavolta M1, Pierpaoli E, Giacconi R, Costarelli L, Piacenza F, Basso A, Cardelli M, Provinciali
Curr Drug Targets. 2016;17(4):447-59
Chronic senolytic treatment alleviates established vasomotor dysfunction in aged or atherosclerotic mice.
Roos CM1, Zhang B1, Palmer AK2, Ogrodnik MB2,3, Pirtskhalava T2, Thalji NM1, Hagler M1, Jurk D3, Smith LA1, Casaclang-Verzosa G1, Zhu Y2, Schafer MJ2, Tchkonia T2, Kirkland JL2,4, Aging Cell. 2016 Oct;15(5):973-7.

 

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

מחשבה 1 על “"לכולנו יש תוכניות עד שאנחנו מקבלים אגרוף בפרצוף"”

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 30/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור