חובה! סדנת היהלום אביב 2024

הסלט למלחמה בסרטן

בריאות. כולם מסכימים שזה דבר חשוב בחייו של אדם. כשיש ממנה בשפע, הבריאות מובנת מאליה. כשחסר ממנה, זה כבר סיפור אחר. פתאום הבריאות נעשית הדבר הכי חשוב בחיים. אבל, לרוב, התובנה הזו מגיעה מאוחר מידי. קצת כמו חיפוש מפתחות האוטו רגע לפני היציאה לעבודה. איפה שמתי אותם? למה הם לא בקופסת הבלגן ליד הדלת? מתי ראיתי אותם לאחרונה? הדרך הטובה ביותר לשמור על המפתחות שלא ילכו לעולם לאיבוד, היא כנראה להלחים אותם לגוף. אך בניגוד למפתחות, איך אפשר להלחים את הבריאות לגופנו ולנפשנו כך שאותה לא נאבד? כדי “להלחים” את הבריאות לגופנו, צריך, קודם כל, את הרצון הבסיסי לעשות את זה. מוטיבציה לחיות בריא. הרצון הוא הרוח במפרשים, כי ברור שזה לא פשוט כלל וכלל גם לאכול סופר בריא, גם לעשות פעילות גופנית טובה ויום יומית, גם לשמור על שלוות נפש, על שינה טובה, לנשום אוויר נקי, לשתות מים נקיים והרשימה ממשיכה להתארך ולהתארך. אז איך מגייסים מוטיבציה?
המחשבה הזו עלתה בראשי השבוע דווקא בזמן שהחלפתי את החיתול לבני הקטן יונתן. מרוב שחיקה וקקי, מוחי נדד למחשבה כמה חיתולים כבר החלפתי בחיים שלי? ממוצע של שני חיתולים ביום, שבעות מאות עשרים חיתולים בשנה, כפול שלוש שנים, כפול ארבעה ילדים – כ- 8000 חיתולים לפחות. עם כל עבודת הפרך הזאת שהשקעתי, אני חייב לראות פרי, כלומר את ילדי מבוגרים וגם את ילדיהם אשמח לפגוש. המחשבה שאצטרך להיפרד מהם מתישהו טורדת את מנוחתי עד כדי כך שהיא מנפחת היטב את מפרשי המוטיבציה שלי להשקיע בבריאות כל יום ולהלחים אותה כמה שאפשר לקיומי. מחשבה אחרת שמנפחת לי את המפרשים נעוצה בעבודתי כרופא. אני ממש לא רוצה לשבת בצד השני של השולחן בקליניקה. הצד השני של השולחן מלא בבדידות, כאב, סבל, חוסר אונים, חרדה, בלבול וסרטן.
אחד מאתגרי הבריאות הגדולים ביותר העומדים בפנינו הוא להצליח להגיע עד הסוף המתוק שלנו בלי לחלות ב”מ ח ל ה“, השיבוש התאי הנקרא בשפת העם – סרטן. “מלכת כל המחלות” כפי שכינה זאת החוקר סידהרתא מוּחֶרג`י, בספרו המרתק זוכה הפוליצר מ- 2011 (1). זוהי מחלה מסתורית ושכיחה להחריד. חצי מהגברים ושליש מהנשים ילקו בה מתישהו, איכשהו, במהלך חייהם. רופאים ומטופלים כאחד, עדיין אוחזים בתפישה שסרטן פשוט מופיע יום אחד בגלל שילוב כלשהו של גנים גרועים ומזל נאחס. המציאות שונה לחלוטין. תאי סרטן מופיעים ונעלמים אצל כל אחד מאתנו כל הזמן. כשהיכולת שלנו להיפטר מהם נפגעת וכאשר הגוף שלנו מוחלש ולא מאוזן, הדלת נפתחת והמלכה נכנסת.
הרפואה האונקולוגית מסתמכת על גילוי מוקדם למניעת סרטן באמצעות בדיקות סקר, כמו ממוגרפיה וקולונוסקופיה, ובטיפולים כמו כימותרפיה, הקרנות וניתוחים. אין להקל בכך ראש, כמובן, אך השימוש במזון ובתוספי מזון לצורך מניעה ואפילו לצורך תמיכה בריפוי מסרטן, כמו טיפולים משלימים אחרים, נחשב לרוב, בקלות מידי לתפישתי, לבזבוז זמן.
אלא שהמחקר המדעי הבסיסי והאפידמיולוגי מראה בבירור שלמזון יש השפעה ניכרת על מניעה של סרטן ועל השריית מצב גופני חזק ובריא יותר למי שכבר אובחן ועובר טיפולים נגד סרטן. באחד המחקרים האפידמיולוגיים הגדולים שנעשו, נבדקה אוכלוסייה של 23,513 מבוגרים גרמנים לאורך 8 שנים. 3.7 אחוז מהם פתחו סוכרת בתקופה זו ו- 3.8 אחוז פתחו סרטן. נחקרים שלא עישנו, שמרו על משקל תקין, בצעו פעילות גופנית ואכלו תזונה עתירת ירקות נהנו מירידה בסיכון של 93 אחוז ללקות בסוכרת ומירידה בקרוב ל- 40 אחוז סיכוי לחלות בסרטן . כלומר, שווה לעשות מאמץ. סרטן זה לא רק קארמה רעה.
אחת ההרצאות הפופלריות ביותר ב-  TED היא הרצאתו של ד”ר וויליאם לי, רופא וחוקר, העוסק באחד המנגנונים האחראיים על התפשטות גידול סרטני – מנגנון האנגיוגנזיס – מנגנון יצירת כלי דם חדשים. הגידול חייב דם כדי לקבל חומרי תזונה, לצמוח ולהתפשט. חסימת יצור כלי הדם תביא לקמילתו של הסרטן. יש תרופות כימותרפיות, הנמצאות בשימוש נרחב שעושות בדיוק את זה (המפורסמת שבהן נקראת אבסטין), מה שד”ר לי גילה הוא שיש גם מזונות המכילים כימיקלים שחוסמים את ייצור כלי הדם החדשים באותה יעילות כמו הכימותרפיה.
ד”ר לי השתתף בבניית אתר העוזר לאנשים להבין איזה מזונות לאכול למניעת סרטן ולתמיכה באדם עם סרטן פעיל. מומלץ מאד לאכול מזונות מהרשימה הבאה מהאתר EATTOBEAT.COM.WWW
לרשימה קצרה יותר של מזונות ותוספי תזונה שהכנתי  ראו סיכום זה.
אז כדי לחזק ולחמש את מערכת החיסון שלי במלחמתה הצודקת נגד תאי הסרטן הסוררים, פתחתי במעבדה הסודית שלי נוגדן מיוחד לסרטן הנקרא “סלטן” אותו אני אוכל לפחות 3-4 פעמים בשבוע. סלט מוכח מחקרית! המכיל ויטמינים, מינרלים ואנזימים, וגם מאות כימיקלים עם תכונות נוגדות ומונעות סרטן.
ואלה מרכיביו
80 גרם סרדינים- עשירים באומגה 3 (2)
30 גרם (מנה) של נבטי ברוקולי (ראו פוסט)
30 גרם נבטי צנונית/בזיליקום/חרדל- מזון חי !!!
100 גרם סלק מבושל
שתי עגבניות המכילות כמויות נדיבות של ליקופן (3)
בצל אחד ומספר שיני שום – המכילים קוורצטין נוגד החמצון
50 גרם אורוגלה – עוד חבר ממשפחת המצליבים
30 גרם פטרוזיליה (4)
30 גרם כוסברה (5)
פלפל אדום
שתי כפות תערובת (טחונה מראש)  של זרעי פשתן(6), זרעי צ’יאה, שקדים, גרעיני חמניות ודלעת
שמן זית בנדיבות
כף טחינה
רבע לימון או ליים סחוט
הסלט הנ”ל (כ- 800 קלוריות) מכיל 8-10 מנות של ירקות, כמויות נדיבות ביותר של ויטמין A , ויטמין C , ויטמין K , ויטמינים מקבוצת ה-B , ויטמין E , חומצה פולית, סלניום, אומגה 3 , סיבים תזונתיים (7). הירקות הירוקים, בייחוד הנבטים מלאים באנזימים העוזרים לעכל את המזון.
האם הסלטן הנ”ל ימנע הופעת סרטן? ימים יגידו. אני מאמין שזה משפר לי קצת את הסיכויים. כאשר ההימור הוא “על החיים ועל המוות”, שיפור קטן יכול לעשות את כל ההבדל. בדיוק כמו כרית אוויר שביעית באוטו. בתיאבון.

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

12 מחשבות על “הסלט למלחמה בסרטן”

  1. תודה ! מאמר כיף ומעורר לבריאות וחשק ! אני אחרי שנה של סטרס עבודה וזניחה של הספורט והתזונה הבריאה ואני משלם על כך ביותר !!!
    תודה

    הגב
  2. שלום ד”ר הרלינג
    מצטרפת לשאלתו של רוני, ומרחיבה את הבקשה לקבלת נתונים על תזונה נכונה לסוכרתיים ולשיקום הכבד.
    בתודה מראש

    הגב
  3. הסלט נשמע נפלא, תודה. הקישור לרשימה הקצרה יותר של מזונות ותוספי תזונה שהכנת, לא עובד, תוכל לשלוח שוב? תודה

    הגב
  4. הסלט נשמע נפלא, תודה. הקישור לרשימה הקצרה יותר של מזונות ותוספי תזונה שהכנת, לא עובד, תוכל לשלוח שוב? תודה

    הגב
  5. נפלא …אין יום בלי ירקות אצלי בבית , אבי בן 92 כמו בן 70
    יש לי סיכוי להגיע לגיל 101 ……(☺)

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 26/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור