חובה! סדנת היהלום אביב 2024

“אני נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיים שלי, בגלל זה כל כך הצלחתי” מייקל ג’ורדן

בפוסט האחרון עסקתי ב”אירועי בריאות”, אירועים שנעשים במהלך שגרת יומנו ותורמים לבריאותנו, יותר או פחות. מבין קשת האפשרויות האינסופית כמעט של אירועי בריאות אפשריים, זוהרת קבוצת אירועים אחת מעל לכולן – אירועי הבריאות הקשורים לתנועה הגופנית. מבחינת המחקר, פעילות גופנית מכניסה בכיס הקטן את התזונה, הורדת סטרס, תוספי מזון, שינה, וכמעט כל טיפול תרופתי, כמשפיעה על מניעת מחלות ודחיית תמותה מכל סיבה.

הבעיה היא שלמרות חשיבותה, והזמינות התיאורטית שלה, רובנו מתקשים מאד לבצע פעילות גופנית לאורך כל מעגל החיים שלנו. והתירוצים למכביר.

המלצה פופולרית תהיה לעשות פעילות גופנית “שאוהבים” כי אולי כך יהיה לנו סיכוי להתמיד. אך מנסיוני הקליני, רובנו לא אוהבים לעשות שום פעילות באופן מיוחד וגם אם אנחנו מתאהבים באיזשהו ספורט או שיטה (רובנו לא), אנחנו לא מצליחים לפתח מערכת יחסים ארוכת טווח ומחייבת. בדרך כולנו ללא יוצא מהכלל נעמוד, מתישהו,  מול חומה המורכבת משלל חסמים – פציעות, מחלות מאתגרות, חוסר עניין, חוסר זמן משווע, עייפות, עצלנות, חוסר מוטיבציה, חוסר ידע ומה לא. לבסוף, כולנו נפגוש את “משפך” התנועה של הגיל השלישי. בשני העשורים האחרונים של חיינו אנחנו חווים ירידה הדרגתית ועקבית ולכאורה בלתי נמנעת בכושר, בכוח, בטווחי התנועה, בשיווי המשקל, במהירות, ביציבה ובקואורדינציה.

האיגוד הקרדיולוגי הישראלי והחברה לרפואת ספורט פרסמו ב- 2012 נייר עמדה בנושא פעילות גופנית. מבין 54 העמודים מוקדשים שני עמודים (11,12) להמלצות; איזה פעילות מומלצת, באיזה עצימות ולכמה זמן. מסופקני אם מישהו מעמיתי הרופאים נותנים למטופלים שלהם את שני עמודים אלו, טופחים על שכמם ואומרים להם “צאו לדרך”; חמש פעמים בשבוע אימון אירובי, 2-3 פעמים בשבוע אימון כוח ועוד 2-3 אימוני גמישות ושיווי משקל. ואם זה קורה (זה לא) האם המטופלים באמת יוצאים לדרך? (הם לא) ואם הם יוצאים לדרך כמה זמן הם נשארים על הדרך הזו? (מעט מאד).

איך מתגברים על החומה, על התירוצים, על העייפות, על העצלנות?. ויותר חשוב מזה האם אפשר  להימלט ולהתחמק מ”משפך התנועה” של הגיל השלישי? ( אפשר), איך מצליחים לפתח כושר גופני טוב, עד יומנו האחרון, אפילו אם אנחנו מתעבים את האימונים המיוזעים האלו, שמבוצעים בבלוקים ארוכים של זמן.

מהפכת הכושר הגופני

את הספר “מהפכת הכושר הגופני” כתבתי בשביל מטופליי כששאלות אלו עומדות מול עיניי. את השיטה שפתחתי, בדקתי  במשך שנים בקליניקה, בראש ובראשונה כדי להיטיב את בריאותם, אך הספר מיועד לכל מי שמזדהה עם הדברים בפסקאות הקודמות, וגם לאתלטים חובבים ומקצוענים שרוצים לשמר את היכולת שלהם לשנים ארוכות וטובות.

“אימון תרגילי-על” מכוון בראש ובראשונה להנגשה מידית של תנועות חכמות להן אני קורא “תרגילי-על”, על משקל מזונות-על. תרגילי-על מתאימים לכל אחד, בכל גיל, בכל מין, בכל מקום, בכל זמן וכמעט בכל מצב בריאותי. הם קלים ללמידה, פשוטים לביצוע ובטוחים לחלוטין מפציעות. כמו מזונות על שמכילים כמויות נדיבות של ויטמינים, מינרלים ועוד פיטוכימיקלים מועילים רבים כך גם תרגילי-העל מכילים את כל מרכיבי התנועה ( בסדר חשיבות יורד- מהירות, כוח, יציבה, קואורדינציה, שיווי משקל, סיבולת לב-ריאה וגמישות). “תרגילי-העל” הם אירועי בריאות קלאסיים – זמינים, חינמיים, וקצרים מאוד בזמן והמטרה היא לשלב אותם בשגרת היום, מספר פעמים ביום, כל יום וכל החיים. התוצאות עד כה חד משמעיות, בכל גיל ובכל מצב גופני התחלתי, שיטת אימוני העל משפרת ומקדמת את הכושר הגופני. הספר מעניק הצצה לעקרונות התנועה הגופנית, להתאמת התנועה שלנו במצבי חולי ולהתאמת התנועה שלנו בכל קבוצת גיל מינקות ועד זיקנה.

ברכישת הספר אתם לא רק זוכים בכלי רב עוצמה להבנה ולשינוי דפוסי התנועה שלכם, אלא גם תומכים במפעל הקטן שלי, הבלוג והאתר הזה, לו אני מקדיש זמן, מאמצים וכסף כדי לקדם את הבריאות באוכלוסייה, שהיא נר לרגלי (השריריות;).

שיטת “אימון תרגילי-על”  הוצגה בכתבה בגיליון “מנטה” האחרון.

נ.ב.– בשלושת החודשים הבאים ( דצמבר, ינואר, פברואר) לדרישת הקהל, אני אערוך שלוש סדנאות- אחת בכל חודש. הסדנאות יתקיימו בחוף הים, בבוקר המוקדם למשך שעה וחצי, פעם בשבוע, למשך ארבע פגישות . בפגישות אני אלמד את השיטה של וים הוף, ניכנס לרחצה בים ונעשה תרגילים ברוח שיטת “אימון תרגילי-על”. הסדנא מיועדת ללא יותר מעשרה אנשים. עלותה- 400 ₪. המשתתפים יקבלו גם את הספר וגם מפגש חמישי מסכם של משתתפי שלושת הסדנאות שיכלול רחצה באמבטיית קרח. המעוניינים להירשם מתבקשים לשלוח לי מייל ומשם נמשיך.

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

16 מחשבות על “תנועה חכמה”

  1. כל הכבוד על הוצאת הספר.
    הייתי בעבר בהרצאה שלך בנושא ונהניתי מכל רגע! היכן ניתן לרכוש את הספר וכמה הוא עולה?

    הגב
  2. ד”ר מיכאל היקר.
    רוצה להגיד תודה גדולה.
    מניסיון
    השיטה שלך כל כך פשוטה ויעילה, אני מתאמן בצורה שהמלצת כבר תקופת מה
    והתוצאות פשוט מפליאות.

    אני בן 44
    עובד בישיבה רוב היום
    ובזכות ההמלצה שלך “לחטוף ” כמה דקות לאימונים במשרד או בגינה סמוכה,
    אני מוצא את עצמי יותר ויותר
    עירני, גמיש, מרגיש טוב
    ואפילו התחלתי לפתח שרירים (מה שתמיד היה בגדר חלום ).

    תודה רבה
    ועשה חיל

    הגב
  3. היי מיקי
    קניתי את הספר.אני מתעמלת קבוע גם בבית.למדתי מהםפר שגם בגילי השלישי אני מנסה תרגילים שלא עשיתי
    קודם.אני מופתעת מהשיפור ביכולות שלי למרות שזה לא קל.תודה

    הגב
  4. שלום רב ד”ר הרלינג,
    כיף להיווכח שיש עוד רופאים כמוך( מעט מידי לצערי) עם ראש אחר,ראש רענן ולא מקובע על “אקסיומות” לא רלוונטיות…
    ספרך החדש והמאמרים שבאתרך מעוררים השראה, מוסיפים יידע רב ערך שלא נקבל מטעם משרד הבריאות ולא במסדרונות קופ”ח…
    תודה רבה

    הגב
  5. ד”ר הרלינג שלום. אנסה למצוא את הספר בסטימצקי מעוניינת לדעת אם אתה מעביר סדנאות ואם משובר בשיטת אימון אחת שמתאימה לכולם או שיש תרגילים שונים בהתאם למצבו הבריאותי הכושר הפיזי וצרכיו של כל אדם ואדם. תודה ויום טוב פלורי אוקנין

    הגב
  6. מיכאל תודה על מאמר מרתק.
    האם שיטת וים הוף מתאימה גם לכאלה הסובלים מתת פעילות בלוטת התריס או מתשישות אדרנל שבאופן טבעי חום הגוף שלהם נמוך והרגישות שלהם לקור גבוהה יותר משאר האוכלוסייה?
    האם זה לא יכול להחמיר את מצבם?

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 30/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור