חובה! סדנת היהלום אביב 2024

“יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז” (צ’רלי צ’פלין)

שלום לכולם/ן,

לאחרונה קיבלתי כמה פניות מקוראי התוהים מדוע התמעטו לאחרונה הפרסומים בבלוג, האם חדלתי לכתוב ולשתף בידע שאני לומד ואוסף בנושאי בריאות, כושר ואיכות חיים, על כל ההיבטים. אז תרשו לי להרגיע אתכם, בדיוק להיפך, זה השקט שלפני הסערה.

בקרוב אוכל לשתף במה שהעסיק אותי בחודשים האחרונים, וקידם את הכושר הגופני שלי (כן, תמיד אפשר להשתפר) פלאים. למדתי גם על שיפור ביצועים אתלטיים, על תוספי תזונה שתומכים בפעילות מאומצת (כאלה שנחקרו, ונמצאו יעילים, בטוחים וחוקיים – המלצות בהמשך) .

בנוסף, עמלתי על הרחבת “מהפכת הכושר הגופני”, הספר שכתבתי והתפרסם לפני כחצי שנה, והוא יהפוך לקורס דיגיטלי איתו תוכלו לקבל “אימון אישי” ממני, של שיטת “תרגילי העל”. השיטה שפיתחתי, מתוך הנסיון בקליניקה, מול מטופלים מיואשים (לרוב), מצליחה לשפר את הכושר הגופני של כל אחד ואחת שמאמץ אותה, בלי קשר למצבו/ה ההתחלתי – התגובות שאני מקבל מדרבנות אותי להמשיך ולהפיץ את הבשורה, זו שליחותי הצנועה ואני מאמין בה בכל לבי.

ועם כל העיסוקים האלה, כמובן שאי אפשר בלי מזון למוח – בלי לימוד מתמיד, חיי אינם חיים. מצאתי שהדרך היעילה והחסכונית ביותר בזמן, היא הקשבה לפודקאסטים, במיוחד אם אני תקוע בפקקים – הנה כמה המלצות לפודקאסטים מעניינים ששמעתי בזמן האחרון:

  • ד”ר אנדרו וייל נחשב לאחד מאבות הרפואה האינטגרטיבית בארה”ב (רפואה המשלבת גוף ונפש ומשלבת שיטות טיפול מודרניות עם שיטות מסורתיות). הוא כתב ספרים רבים והוא מנהל את התוכנית האוניברסיטאית הידועה והיוקרתית ביותר בארה”ב ללימוד רפואה אינטגרטיבית, באוניברסיטת אריזונה. את ספרו הידוע “ריפוי ספונטני” קראתי בשקיקה לפני שנים רבות. ד”ר וייל כבר בן 77 שנים, מנוסה, אינטלגנטי בצורה מפחידה ומתנסח לעילא ועילא. שמחתי לשמוע אותו שוב בפודקסט של בן גרינפילד.  ד”ר וייל מדבר שם על חשיבות הנשימה ואף ממליץ על תרגיל מצוין שאימצתי באימון תרגילי העל (תרגיל ה-4,7,8 ). בנוסף, ד”ר וייל מזכיר כמה טוב לשתות כל יום תה ירוק  מכל סוגיו ומיניו. ולקינוח מרחיב ד”ר וייל על התנסויותיו עם פטריות הזיה ו-LSD
  • גם הפודקאסט המצולם של ג’ו רוגן אירח את ד”ר וייל, והוא מדבר שם על כוחות ריפוי, אפקט הפלסבו, הכוח של המחשבה, רפואה ומה לא. ד”ר וייל מספר על מחקרים שנעשו על קללות (דקה 43) ועל האופן שבו קללה עסיסית מקהה את תחושת הכאב שלנו (במיוחד אם האצבע הקטנה ברגל, נתקלת בפינת השולחן). נושא נוסף החביב על ד”ר וייל הוא חקר המריחואנה ובפודקאסט הוא מספר (דקה 53) על הניסוי הראשון אי פעם שנערך בבני אדם על עישון מריחואנה בסוף שנות השישים. הסיפור על איך הוא השיג את האישור לניסוי ואיך הוא השיג את המריחואנה  – מצחיק ברמות.
  • פודקסט נוסף מדהים ששמעתי ונהניתי ממנו עד אין קץ, הוא ראיון של דר פטר אטייה עם דר גייסון פונג . ד”ר פונג מטפל כבר שנים בחולי סוכרת על ידי צומות. הוא מומחה לנפרולוגיה החי בקנדה. ביחד עם המארח ד”ר אטיה הם דנים בסיבות לסוכרת ובדרכים הטובות ביותר לטפל בה. הפודקאסט הוא חובה לרופאים אך גם חובבנים יכולים לפחות ללמוד ממנו, גם אם לא יבינו את כל הז’רגון המדעי.

אם כבר פודקאסטים הם לא כוס התה (הירוק) שלכם, הנה המלצה לסדנה ייחודית בשיטת MELT . כתבתי בעבר רבות על חשיבות רקמת החיבור/פסיה שלנו בשמירה על יכולת תפקודית גבוהה של גופנו לאורך כל מעגל החיים. בתחילת אוגוסט תערך סדנה בשיטת  MELT, בדוג’ו המקסים של יוסי מורגנשטרן בכפר שמריהו. שיטת MELT היא אחת השיטות המעולות לשמירה על איכות הפסיה שלנו, ופותחה לטיפוח רקמת החיבור בעזרת מסאז’ עדין של הגוף באמצעות גליל קצף המסייע בשמירה על השלמות המבנית של רקמת החיבור שלנו, ומסייעת במניעת ובטיפול במכאובי גוף שונים – זה פעולה כ”כ נעימה ומשחררת, שאתם חייבים/ות לנסות. אני עובד עם גליל הקצף על בסיס יומי, אבל תמיד שמח ללמוד טכניקות ודגשים חדשים. 

המלצה לתוסף תזונה:

      כאמור, בחודשים האחרונים בחנתי את גבולות הכושר שלי עצמי ועסקתי בפעילות גופנית אינטנסיבית מאוד כהכנה לתחרות. תוסף מזון משובח שהתחלתי לקחת בחצי השנה האחרונה, הוא תוסף חובה לאתלטים או אנשים המתאמנים בעצימות גבוהה והרוצים לשפר את היכולת שלהם. קראטין מונו-הידרט (CREATIN MONOHYDRATE) נחקר במחקרים קליניים רבים והוא תוסף בטוח לחלוטין המשפר את פעילות השריר ותורם להעלאת המסה שלו. ויש לו גם איכויות אנטי-אייג’ינג. הגוף מייצר בעצמו קריאטין ומשתמש במולקולה זו במעגל האנרגיה בתאי שריר מתאמצים הזקוקים למיחזור מהיר של ATP . המינון – כ-5 גרם של אבקת קריאטין בבוקר מומסים במים. לאחר מספר שבועות, גם ללא אימון, רמת הקריאטין בשריר מגיעה לרוויה ואז מתחילים לראות את התוצאות (1,2,3). לדעתי כדאי לשקול נטילת קריאטין גם בגיל השלישי ללא קשר לרמת העצימות התנועתית וזאת כדי להאט את התהליך של דלדול השריר וכדי לתמוך בפעילות המוח(4,5).

נ.ב.

ב-28/07/2019 ארצה על מזונות-על ותוספי מזון למניעת מחלות ואנטי-אייג’ינג. פרטים כאן…

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

מחשבה 1 על “לקט- יולי 2019”

  1. היי שלום רב ד”ר הרלינג : ההקשבה והיישום של דבריך היטיבו איתי מאוד !!! הגוף שלי מושך תשומת לב וזוכה לקומפלימנטים גם מילדות בנות 20 , וגברים מקנאים ומקנאים.

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור