חובה! סדנת היהלום אביב 2024

” אני שונאת לנקות את הבית, צריך להחליף סדינים, לנקות את הכלים בכיור ושישה חודשים אחר כך להתחיל הכול מהתחלה” ( ג’ואן ריברס)

תעשיית תוספי התזונה מגלגלת סכומי כסף אדירים ודי נדיר היום למצוא אדם שלא “לוקח משהו”; סידן + ויטמין די לחיזוק העצם, קצת מגנזיום נגד התכווצויות שרירים, קצת כורכום נגד דלקות וקצת ויטמין סי לכל דבר. הרשימה ממשיכה כמעט עד אין סוף. המשותף לכל תוספי המזון, הוא שאנו מוסיפים, כלומר מבקשים למלא חוסר – למשל מתן ברזל למי שיש אנמיה של חסר ברזל, או להנות מההשפעה המיטיבה של צמח שאינו בהישג יד, ללא תופעות לוואי העשויות להופיע גם בתרופות היומיומיות ביותר. בניגוד לצמחים, כדור נורופן, שמקל, ללא ספק, על כאב ראש, גם אם במחיר זניח של פגיעה קלה בחיידקים הטובים במעיים, עלול גם לעלות ביוקר – בין דלקות קיבה ועד לכשל כבדי שדורש השתלת כבד (נדיר! אבל קרה למטופלת שלי בגיל שנתיים וחצי).

הרפואה השמרנית ביותר תטען שתוספי מזון תורמים רק ליצירת “שתן יקר”, שהם לא תחת רגולציה קפדנית כמו תרופות מרשם, שאין גיבוי מחקרי, ידה ידה ידה. המציאות היא כמובן יותר מורכבת ורבת פנים. תרופות מרשם רבות, ואפילו כימותרפיה(1), מקורן בצמחים ויש לא מעט תוספי מזון שמצאו את דרכם לפנקס התרופות בקופות החולים; אומגה 3, דקל ננסי, לבנדר, חומצה פולית, ברזל, מגנזיום ועוד.

תוספי מזון רבים נחקרו בצורה מעמיקה ומבוססת לאורך שנים רבות ויש להם, כמובן, מקום באסטרטגיית מניעת מחלות ואנטי-אייג’ינג. הבעיה היא שאף אחד לא יודע להגדיר מדעית את חלקם באסטרטגיה. איזה תוספים? באיזה מינון? לכמה זמן? מאיזה חברה? אלה שאלות נוקבות ומגוון התשובות כמגוון העונים לשאלה.

אלא שבין ערימות התוספים המבטיחים, שיאריכו את חייכם, גם אם יקצרו את חשבון הבנק שלכם, ישנו תוסף אחד, שמשפיע אחרת לגמרי. פחם פעיל. למעשה, זה תוסף שלא מוסיף דבר, מאחר שאינו נספג כלל במערכת העיכול. הוא פשוט מטייל לו מהפה שלנו לאסלה, דרך מערכת העיכול. לאורך ששת המטרים שעליו לעבור הוא אוסף וסופח חלקיקים שונים ומשונים. המבנה הכימי של הפחם הפעיל מעניק לו נקבוביות רבות, ולפיכך שטח פנים רב, המשמש לספיחת חומרים שונים או תגובות כימיות. בשל הכמות הרבה של הנקבוביות המיקרוסקופיות (לגרם אחד של פחם פעיל יש שטח פנים שיכול להגיע לשלושה דונם – 3000 מ”ר!) יש לפחם הפעיל יכולת ספיחה מרשימה. בחדרי מיון ניתן הפחם הפעיל לטיפול בהרעלות חריפות מתרופות או רעלים (2). התעשייה משתמשת בשכבת פחם פעיל במערכות סינון רבות (כמו סינון מים או מסיכות אב”כ). בנטילה פומית סופח הפחם הפעיל תוצרי לוואי של פעילות מערכת העיכול כמו גזים ריחניים והפרשות רעילות של חיידקי המעי או סופח כימיקלים מזיקים שבלענו. כך שהפחם הפעיל לא מוסיף משהו לגופנו, אלא להפך, מוציא מגופנו כימיקלים רעילים.  

יתרון נוסף הוא מחירו הנמוך, שכן תהליך ההפקה שלו פשוט ולמעט האמת, קצת מרתיע, למי שלא טורח לקרוא את השורות הקטנות בחוזה. חומר המוצא של התוסף הוא בד”כ עץ, נסורת או קליפות קוקוס. העץ עשיר בפחמן שמעובד בטמפרטורה גבוהה של כ-1000 מעלות והופך לאבקה שחורה משחור שדומה מאד לפחם בגלל שהיא ממש פחם. תהליך העיבוד מנקה את הפחם מכימיקלים אחרים והופך אותו “לפעיל” ומכאן שמו – פחם פעיל.

חשוב לדעת כי הפחם הפעיל יכול לספוח ולהוציא מהמעיים חומרים חיוניים כמו תרופות מרשם, ויטמינים ומינרלים, לכן יש לקחת אותו על בטן ריקה, ולפחות במרחק שעתיים לפני ואחרי אכילה או נטילת תוספי מזון אחרים.

מעבר לצחצוח וניקוי מערכת העיכול, לפחם הפעיל יש עוד מספר יתרונות-

  • – ספיחת חומרים רעילים המופרשים על ידי חיידקי המעיים יכולה לתמוך בצורה מצוינת בסוגי צום שונים. כאשר מתארך הצום מעבר ל 14-16 שעות חיידקי המעיים הרעבים מתחילים להפריש כימיקלים בשם  LPS (ליפופוליסכרידים) שחודרים  לדם וגורמים לנו להרגשה כללית של עייפות ועצבנות. הפחם הפעיל סופח כימיקלים(3) אלו ומפנה אותם דרך הצואה מחוץ לגוף ומאפשר לנו יותר מרץ ומצב רוח טוב בצומות ארוכים.
  • – מספר מחקרים ראשוניים הראו עלייה משמעותית בתוחלת החיים של עכברים רק מנטילת פחם פעיל (4).
  • – פחם פעיל יכול לתמוך בבריאות הכליות על ידי הורדת עומס רעלים בגוף (5,6)

איך נוטלים?

כדורי פחם פעיל נמכרים ללא מרשם בכול בית מרקחת ונמצאים גם כתרופת מרשם בקופות החולים. חשוב שוב להזכיר שהם משפיעים על ספיגת תרופות , תוספי מזון ונוטריאנטים שונים מהתזונה לכן חשוב ליטול אותם על קיבה ריקה, ולהתייעץ עם רופא. פה ושם הם יכולים לגרום לעצירות ולהשחרת הצואה. מינון יומי של 250- 2000 מ”ג הוא בטוח ובד”כ מספיק ליטול פחם פעיל פעם ביום, מספר פעמים בשבוע.

יאללה, תתפחמו.


רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

12 מחשבות על “פחם פעיל”

  1. מרתק כתמיד🎯
    בעבר חליתי בקרונס.סובלת מעצירויות,המחלה כבר שנים ברמיסיה.
    נכון לי לקחת פחם פעיל?
    תודה.

    הגב
    • מינון נמוך של פחם פעיל סביר שלא ישפיע על עצירות. אפשר לנסות במינון נמוך ( כדור פעם או פעמיים ביום של 200-500 מ”ג ולראות

      הגב
  2. שווה לנסות , נשמע מעניין …תמיד חיפשתי חומר שמנקה את מערכת העיכול , אומרים שתפוחים עושים מעט מזה …אבל אנסה גם פחם פעיל .
    תודה ד”ר ☺☺

    הגב
  3. מאוד עוזר לי להאריך את שעות הצום לסירוגין, כמו שכתבת ממש מפחית את העצבנות שמתלווה לתחושת הרעב.
    תודה על עוד מאמר מאיר עינייםשחף

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 30/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור