חובה! סדנת היהלום אביב 2024

להרגיש זה להבין – Feeling is Understanding (וים הוף)

המורים פותחים לנו את הדלת, אנחנו צריכים להיכנס בעצמנו (פתגם סיני)

את השנה החדשה פתחתי בנסיעה להולנד, אל ביתו המרווח של וים הוף, כדי להשתתף בסדנה בת יומיים בהדרכתו.
הוף מפורסם למדי ברחבי העולם ולסדנה הגיעו אנשים מארה”ב, ניו-זילנד ומרחבי אירופה.
כשאני נתפס על שיטה מסויימת אני אוהב ללמוד אותה מהמקור; לפני שלושים שנה נסעתי ללוס אנג’לס ללמוד קראטה מסנסאי אושימה (שהיה תלמידו הבכיר של מאסטר פונקושי ממייסדי הקארטה ביפן)/ לסין נסעתי כדי ללמוד אקופונקטורה, לברקלי  כדי ללמוד ממאסטר פונג הא (אחד ממורי הצ’י קונג הטובים בעולם), נסעתי גם לבורמה כדי ללמוד ויפאסאנה היכן שלמד גואנקה מייסד השיטה, ולהודו כדי ללמוד ממורה רוחני מואר מדיטציה לא דואלית ועוד …
השיטה שוים הוף פיתח ומקדם היא הרבה יותר פשוטה וישירה. ליבת השיטה מבוססת על חשיפה לקור. ובעוד וים מציג את השיטה בתחילת הסדנה בתוך אולם מרווח עם קירות זכוכית אי אפשר היה שלא להבחין בזוית העין ברכב מסחרי שהגיע וממנו התחילו שני אנשים לפרוק שקיות קרח גדולות ולהעביר את תכולתן לתוך  מין בריכה/אמבטיה מחוץ לאולם. אחרי תרגול נשימות אינטנסיבי, זה הגיע. אמבטיית הקרח הראשונה.
התחושה של  להיות בתוך מים וקרח בטמפרטורה של מעלה אחת מרגישה כמו  הליכה על גחלים אבל עם כל הגוף. בטמפרטורה כזאת החיישנים של הגוף לא מדווחים על קור אלא על תחושה של כאב וצריבה. בתוך האמבטיה הגדולה והעמוקה יושבים במעגל שמונה אנשים. הוף מעודד אותנו בקול הבריטון החזק שלו, “אתם יכולים לעשות את זה”, “אם אתם עושים את זה אתם יכולים לעשות כל דבר”, “תרפו (LET GO)”. לאט לאט הצריבה נעלמת ובוחרת להפוך לכאב טורדני בירכיים בלבד. אני נושם עמוק כמו שלמדתי ומנסה להרפות את השרירים בכל הגוף.  המבטים  של אנשי האמבטיה רציניים מאד ומרוכזים מאד, אנחנו מחכים לפינלה. אחרי שלוש דקות וים מתחיל לספור לאחור- חמש, ארבע,שלוש,שתיים,אחת ואנחנו נכנסים לגמרי מתחת למים עם הראש ומקבלים את מכת הקרח “לפנים”, תרתי משמע.

אנחנו יוצאים החוצה ופולטים אנחת רווחה. אני צועק, בלי לשים לב, “פאק…פאק…פאק”. מילה שאני שומר למצבים מיוחדים בחיים כמו כשהטלפון הנייד נופל ונשבר או כשאני נוסע רברס עם המכונית – לתוך עמוד.
שישים האנשים שמשתתפים בסדנת היומיים עם וים הוף נכנסים בדבוקות של שמונה אנשים לאמבטיה ואט אט מתמלאת הרחבה מסביב באנשים חצי ערומים שמתמתחים ומתנערים, מנסים להתחמם במזג האוויר ההולנדי הקריר.
הוף מסתובב ביננו עם טי שירט כחולה שעליה כתוב מאחור (בתרגום חופשי) “תנשמו דופקי אימהות תנשמו”. אין ספק, הוף הוא אדם לבבי שרק רוצה שכולם ירגישו טוב יותר…
השיטה כוללת לא רק חשיפה לקור בדרכים שונות (במקלחות קרות, אגמים ומפלים קפואים, אמבטיות קרח, הליכה ללא חולצה בחורף…) אלא גם תרגיל נשימה מיוחד ומאד עוצמתי הכולל נשימות עמוקות ומהירות, מעין היפרונטילציה קלה, ואחריהן הפסקת נשימה וחוזר חלילה.
כמו כן כוללת השיטה גם ריכוז והרבה אמונה ביכולת של כל אחד מאיתנו לעשות את זה.
מה יוצא לך מזה? אתה משוגע? זה לא מסוכן? אלו התגובות השכיחות לחוויותי מהסדנה. ווים הוף הוא אכן משוגע. בגיל 57 כשבכיסו שיאי עולם, הכרה, פרסום, ממון וחמישה ילדים (אישתו השלישית נמצאת כרגע בהריון עם הילד השישי שלו) הוא מקבל את פנינו חבוש כובע גרב צבעוני מחזיק גיטרה ורודה עליה הוא פורט בעוז ושר בקולי קולות שיר שנראה שהוא בעצמו כתב.  הוא מכריז: “התוכנית שלנו ליומיים הקרובים היא.. ” והוא מסתכל לצדדים כאילו הוא מחפש את התוכנית, ” טוב, בעצם אין תוכנית אני לא מאמין בתוכניות”. בעשר השנים האחרונות הוא נוסע ברחבי העולם ומכל העולם באים לסדנאות שלו בהולנד ובפולין (שם הוא מעביר סדנה בת שבוע בדצמבר כל שנה שביומה האחרון הולכים טרק לפסגת הר רק עם מכנסי התעמלות וללא חולצה בקור של מינוס עשר,עשרים מעלות). מעולם לדבריו לא קרתה תאונה או אירוע חירום לבבי או אחר למרות שחלק לא מבוטל מהאנשים שמבצעים את שיטתו הם חולי לב או חולים במחלות קשות אחרות. משתתף אחר בן חמישים וחמש נכנס לראשונה בחייו לאמבטיית קרח כשבעברו שני ניתוחי לב פתוח. כשראיתי אותו נכנס מייד התחלתי לשחזר בראש את פרוטוקול ההחייאה המתקדמת, ליתר בטחון
היתה לי שיחה ארוכה עם וים הוף בסאונה. הוא בטוח מאד בשיטתו והוא עוד יותר בטוח ביכולת של כל אחד ואחד מאיתנו להתחבר למקום עמוק יותר בתוכו. מקום טבעי לחלוטין, מקום של עוצמה, כח וגם של ריפוי.
אז מה יש בכל זאת בשיטה של וים הוף שהופך אותה לדעתי לשיטה מעולה ועצמתית למניעת מחלות ולשמירה על בריאות, חוזק ואושר.

  • השיטה מאפשרת כמעט לכל אחד בכל גיל לצאת רחוק מאד מאזור הנוחות שלו ולעשות משהו קיצוני, אקסטרימי ללא כל סכנה משמעותית ובלי לצאת כלל מהבית.  הרווח של יציאה מאזור הנוחות הוא תחושת מסוגלות,חיות ורעננות (מה שקשה לומר על התחושה שיש בזמן אכילת עוגה מול הטלויזיה).
  • השיטה הזאת ממש “מעירה מתים” בזכות ההשפעה החזקה שלה על המערכת האוטונומית העצבית. היא מעלה מייד את רמות האדרנלין, הדופמין והסרוטונין שלנו ולכן אנחנו מייד מרגישים נמרצים ומצב רוחנו מייד משתפר.
  • העלייה ברמות הנוירוטרנסמיטורים יכולה לעזור מאד בהתמכרויות שונות (אלכוהול, סמים, ניקוטין, סוכר רק כדי להזכיר כמה)
  • תיאורטית, השיטה הזו יכולה לעזור  לתמוך בריפוי של מצבים רפואיים רבים בייחוד כאלה הקשורים לנפש וכאלה הקשורים למחלות אוטואימוניות.
  • חשיפה לקור היא דרך מצויינת לתמוך במערכת חיסון שרירית וגמישה.
  • חשיפה לקור מצויינת לטיפול בכאב דלקתי ביחוד כזה הנובע מפציעות ספורט למיניהן.
  • השיטה נחקרה במספר מרכזים רפואיים בעולם ונמצאה יעילה ובטוחה.
  • תרגול הנשימה הוא לא פחות מגאוני. במשך מספר דקות ספורות המתרגל מצליח להגיע למצב מדיטטיבי עמוק (ללא צורך בניסיון קודם) וגם להגיע למצב יחסי של עודף חמצן (אחרי הסדנה הצלחתי לצלול חמישים מטר ללא נשימה!)  וגם למצב יחסי של חוסר חמצן (היפוקסיה).
  • השיטה היא חינמית לחלוטין. לא צריך לקנות שום דבר חוץ מידע בסיסי (ניתן לרכוש קורס אינטרנטי בסיסי המספיק לחלוטין).
  • בניגוד לאומניות לחימה או יוגה או מדיטציה למשל שבהן יש שלבים ורכישת המיומנות היא תהליך ארוך ומייגע, המיומנות נרכשת תוך שעה שעתיים לכל היותר. תרגול השיטה פשוט מאוד ואפשר מייד לבצע אותו בבית ללא צורך במדריך, מורה או מסגרת.
  • עודף חמצן, חוסר חמצן, קור קיצוני הם גירויים המפעילים סטרס הישרדותי. כאשר הם נעשים במידה ותחת שליטה ובקרה הם מפעילים בגופנו מנגנונים הורמטיים. ראו את המאמר מלפני חודש המסביר נקודה זו.


בעוד תוחלת החיים עולה לה באיטיות מצב הבריאות באוכלוסייה יורד לו באיטיות. במהלך הסדנה עלה לי לראש המשפט הבא שוב ושוב: “אנשים חולים למען כלכלה בריאה”. מערכת הבריאות העצומה, שאני חלק ממנה,  מוכרת לנו שירותים שונים ומשונים  אותם אנחנו קונים  בחדווה ובעיניים עצומות. הגופים הרגולטוריים, ועדות המומחים, הפרופסורים המכובדים, ארגוני הבריאות, האגודות למלחמה ב.., אוהבים את  המטופלים פסיביים, בורים וצייתנים . הם מפחידים אותנו עד מוות ממש, שאם לא נפעל לפי “ההמלצות” ולא נקנה את “התרופות” הלך עלינו.  האמנם? וים אומר שהתרחקנו מהטבע החיצוני והפנימי שלנו ובגלל זה אנחנו כל כך מפחדים ואנחנו כל כך לא סומכים על כח הריפוי המופלא שלנו.
לדבריו, היכולת שלנו בצורה פשוטה ומיידית לחזור למקור הכח הפנימי שלנו והיכולת שלנו להשפיע מיידית על מערכת העצבים התת הכרתית שלנו יכולה להביא ממש להיעלמות של מחלות אין ספור בייחוד מחלות נפש שהן ממש רעה חולה של התקופה המודרנית.
האם לא הגיע הזמן שניקח את האחריות לידנו ונפעל נמרצות בעזרת שיטות פשוטות, יעילות, זולות ונטולות תופעות לוואי כדי למנוע מחלות ולהיות בריאים, חזקים ומאושרים?
 

הטיפ השבועי

עושה רושם שהסתיו כבר כאן ואחריו יגיע החורף. זאת הזדמנות מצויינת לשלוף מהמדף את התבלינים המחממים. התבלין האהוב עלי במיוחד הקינמון. הקינמון הוא למעשה הוא קליפת עץ שכאשר מסירים אותה היא מתגלגלת על עצמה. אפשר גם להשיג קינמון כחתיכה שטוחה בלבד וכמובן אפשר לקנות קינמון טחון.
קינמון מכיל פוליפנולים נוגדי חימצון רבים והוא עשיר במינרלים- מנגניז, ברזל וסידן . הוא ידוע במיוחד ביכולת שלו לאזן את הסוכר בדם ונמצא יעיל במצבים רבים כמו דלקות פרקים, כחומר אנטיביוטי ועוד (1). אני  ממליץ לכל  חולה סוכרת לצרוך לפחות רבע כפית קינמון ביום. ניתן בקלות לשלב את הקינמון בתה, בדייסה או ביוגורט. למי שלא סובל מסוכרת הרי שהדרך המומלצת לצרוך קינמון היא לערבבו עם דבש.
האתר הידוע לטיפול בסרטן בשיטות אלטרנטיביות- CANCERTUTOR.COM ממליץ על טיפול בסרטן על ידי אכילת אבקת קינמון, ג’ינג’ר וכורכום מעורבבים בדבש מספר פעמים ביום. המלצתי על כך למטופלת בת תשעים שסירבה לכל טיפול כימותרפי או ניתוחי בסרטן השד דרגה ארבע שהיה לה. היום שלוש שנים (!) אחרי, היא עדיין בתפקוד טוב למיטב ידיעתי אפילו נוהגת!
הקינמון בארץ הוא מהסוג הפחות מומלץ שנקרא קסיה (CASSIA) ומיוצר באינדונזיה או בסין . סוג זה מכיל כמות גבוהה יחסית של קומרין – חומר נוגד קרישה (המרכיב של תרופה ידועה בשם קומדין).  ולכן אין לצרוך ממנו יותר מכפית ביום.  מומלץ לנסות להשיג את הקינמון המומלץ יותר המיוצר בסרי לנקה שנקרא – CEYLON CINNAMON.את הקינמון הציילוני אפשר להשיג באתרים באינטרנט כמו   IHERB.COM
כמו שרואים בתמונה הקינמון הציילוני מורכב ממספר שכבות דקות והוא נשבר בקלות וטעמו מתוק יותר. הקינמון בארץ מגיע במקל עם שכבה אחת קשיח שקשה לשבור אותו. השימוש במקל קינמון בתה הוא בטוח גם בסוג הנמכר בארץ שכן רוב הקינמון נשאר מין הסתם במקל

 
 

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

6 מחשבות על “להרגיש זה להבין – Feeling is Understanding (וים הוף)”

    • מקרר שוכב הכי פשוט של אלקטרה. יש תורה שלמה של איך להפוך אותו לאמבטיה. אני לא עשיתי את זה. הוא הספיק לי לשלוש שנים

      הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 26/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור