חובה! סדנת היהלום אביב 2024

“כל מקום הוא במרחק הליכה. אם יש לכם את הזמן” (סטיבן רייט)

אמריקה. כמה מילים עוד אפשר לכתוב על אמריקה. אחותנו הגדולה, המגדלור שלנו, מעצמת העל. המצפן של העולם המערבי. חוד החנית של המחקר והרפואה. כמו בתחומים אחרים, לא פלא שישראל, רוצה להיות אמריקה.

אבל כמה מילים עוד אפשר לכתוב על אמריקה?

בואו נדבר על אירופה. היבשת הנידחת ממערב לנו. היבשת שבה האויר קריר, הערים יפות, למסורת יש כבוד, לגבינות יש עובש והרכבות מגיעות בזמן. אמריקה לא עושה רושם על אירופה.

באירופה, לצד הרפואה המערבית, רווחים שירותי רפואה אלטרנטיביים, שלגיטימיים לא פחות, מהרפואה המערבית. לא מדובר רק ברפואה סינית או בהומאופתיה, אלא במרפאות ייעודיות המציעות שירותי אבחון וטיפול במחלות קשות ומורכבות כמו פיברומיאלגיה, עייפות כרונית, מחלות אוטואימוניות וסרטן. מחלות שפעמים רבות, אין להן טיפול משביע רצון ברפואה “המערבית”.

בגרמניה ושוויץ, ובאירופה בכלל (גם המזרחית), רווחים מאוד בתי ההבראה. רובם מציעים חבילה הכוללת טיפולים שונים כמו מעינות מרפא, מסאז’ים, ספא וסביבה טבעית שקטה (למשל בית ההבראה הזה בבאדן באדן בגרמניה). בין בתי ההבראה ישנם כאלה שהם לא רק מלונות מנומנמים לפנסיונרים חובבי יודל, אלא מרפאות משוכללות שבהן מוענקת מעטפת רפואית, תזונתית ונפשית, למשך מס’ שבועות(!). זוהי דרך יקרה, אך מטופלים חוזרים משם עם חיוך מאוזן לאוזן ועם שיפור ניכר במצבם. תכלס, מי לא ירגיש טוב יותר אחרי חודש במקום יפה שבו היום כולו מוקדש לטיפול ולריפוי. מנותקים מהסטרס היומיומי, מטופלים בידי צוות טיפולי מקשיב, מייעץ, מטפל, מעודד (ראו את הקליניקה הזאת בשוויץ).

אלא שלרוב המוחלט של מטופליי, נסיעה כזאת נראית כמדע בדיוני על החיים בכוכב לכת אחר בגלקסיה רחוקה. למי יש כסף, למי יש זמן?!

לאחרונה גיליתי שיש באירופה, גם בתי הבראה זולים וזמינים לנו הרבה יותר. אין בהם את הנוף האירופי המהפנט, אלא יותר נוף מוכר של הים התיכון אך גם שם תוכלו להנות מתרבות בתי ההבראה האירופית. קפריסין.

לפני כחודשיים לקחתי לעצמי כמה ימי הבראה ונסעתי לחקור קליניקה כזו בפאתי לימסול בשם Neomed. הטיפולים ב- Neomed זהים לטיפולים בקליניקות של גרמניה ושוויץ, אך במחיר הרבה הרבה יותר זול. ובמרחק 50 דקות טיסה. ממש קל”ב.

ביליתי שם שלושה ימים מלאים בהם ניסיתי על בשרי את שלל הטכנולוגיות הטיפוליות. אני יודע שרשימת הטיפולים שעברתי תביא כמעט כל רופא ישראלי/אמריקאי להשתנק מצחוק או מבעתה ולהתקף סקפטיות חמור. אבל זה רק בגלל שהם לא מעודכנים במחקר הרציני שמגבה את הטכנולוגיות האלה, וברמת הבטיחות הגבוהה שמאפיינת אותם. וזוהי הרשימה:

  • טיפול באוזון רפואי (1)

בטיפול זה מוחדרת, על ידי אחות מוסמכת, צינורית (ונפלון) לווריד. מכשיר מיוחד בגודל מגבר של מערכת סטריאו שואב דם מהווריד לכוסית, מערבב אותו עם 200 סמ”ק של גז אוזון (אוזון הוא גז המורכב משלושה אטומי חמצן) ומחזיר את הדם העשיר באוזון בחזרה לגוף. התהליך חוזר על עצמו 10-20 פעמים. בסה”כ מוחדרים לגוף 2-4 ליטר של אוזון ישירות לדם. זהו טיפול עוצמתי ביותר במגוון רב של מחלות, ובמיוחד מחלות אוטואימוניות, פיברומיאלגיה ואף LONG COVID.

טיפול באוזון תוך ורידי

יש לא מעט דרכים להפגיש את גופנו עם אוזון. אחת הדרכים נמצאת בסל הבריאות של ישראל (2), אך מעטים מכירים אותה – טיפול באוזון בפצעים קשיי ריפוי ביחוד בחולי סוכרת. בטיפול זה מוחדר גז האוזון לתוך בלון העוטף את הרגל. הפצע בא במגע עם האוזון שמוזרם על פניו.

עטיפת רגל עם שק שלתוכו מוזרם אוזון

ניתן גם למרוח על העור משחת אוזון שיעילה למגוון רחב של בעיות עור, ניתן להחדיר אוזון לנרתיק לטיפול בדלקות חוזרות של הנרתיק ושלפוחית השתן, ניתן להחדיר אוזון רקטלית לטיפול במחלות מעי וניתן לעשות סאונת אוזון בה גז האוזון חודר ישירות דרך העור.

סאונת אוזון

כמות גדולה של חמצן שנכנסת לגוף בעזרת טכנולוגיה היא כנראה רעיון טוב מאד, תשאלו את החוקרים הישראלים בראשות פרופסור שי אפרתי שמובילים את המחקר בעולם לגבי יעילות תאי לחץ במגוון מצבי חולי ובעיכוב תהליכי זקנה. הטיפול באוזון הוא בדרך כלל בטוח לחלוטין ונטול תופעות לוואי ומבוסס על יותר ממאה (!) שנות טיפול ומחקר ברחבי העולם.

  • טיפול ב- IHHT (Intermittent Hypoxic Hyperoxic Treatment). בטיפול זה, שמקורו מרוסיה, מתחברים עם  מסיכת חמצן הדוקה למכונה שמזרימה, במשך 30-40 דקות אוויר דל בחמצן ואוויר עשיר מאד בחמצן, לסירוגין. הרעיון הוא שמאתגרים את הגוף עם מספר דקות של אוויר דליל בחמצן (10%-15%) בדיוק כמו האוויר בפסגות ההרים. (אחוז החמצן הרגיל באוויר חדר הוא כ- 21% ובגובה 4000 מטר הוא  כ- 12%). הדבר גורם לסטורציה של החמצן בדם לרדת וכאשר הסטורציה מגיעה לגבול מסוים (85%) המכונה הופכת את התהליך ומזרימה אוויר עשיר בחמצן (30%) ואז הסטורציה של החמצן בדם חוזרת לנורמה (95%-99%). העליות והירידות של החמצן בדם גורמות לתאי הגוף להיכנס לסטרס קל שבתורו מפעיל שורה של מנגנוני ריפוי ותיקון תאיים. שוב, תשאלו את החוקרים של תאי הלחץ בישראל. (מאמר סקירה מצוין, למתקדמים בנושא, שנכתב על ידי שי אפרתי)

מכיוון שלא הכרתי את הטיפול ב IHHT כלל, צללתי לספרות המדעית ולמחקרים הקליניים שנעשו (ומסתבר שנעשו לא מעט). היעילות הדומה לטיפול באוזון. בגרמניה משתמשים ב-IHHT לטיפול ב- LONG COVID והוא נחקר ונמצא כעוזר לשיפור קוגניטיבי לאחר 10-15 טיפולים בלבד (3). כל כך התלהבתי מהרעיון שהחלטתי לצ’פר את עצמי עם מכשיר כזה ובימים אלו אני עומל על הבאתו ארצה (דבר לא זול ולא פשוט לרגולציה הישראלית שלא מכירה טיפולים “כאלה”).

  • טיפול בגלים אלקטרו-מגנטיים. כתבתי בעבר על   PEMF . במרפאת Neomad יש את הטכנולוגיה המתקדמת בתחום וכל יום זכיתי לקבל טיפול בגלים אלקטרומגנטיים על ידי מכשיר בעל השם היצירתי- PAPIMI.
  • טיפול בעירויים תוך ורידיים

מדובר בעירויים  תוך ורידיים של וויטמינים, מינרלים ותרופות צמחיות. כורכום לוריד, למשל.

  • אבחון בעזרת מצלמה טרמית ומכשיר ביוקום

המצלמה הטרמית, בדומה למכשיר לראיית לילה, קולטת חום (גלי אינפרה-אדום) וממירה אותו לתמונה.

במצלמות דומות משתמשים בעולם לבדיקת שדיים לגילוי מוקדם של סרטן, במקום או בנוסף לממוגרפיה (4).  סקירת הגוף עם מצלמה טרמית יכולה לזהות מוקדים “חמים” בגוף של דלקת ולעזור באבחון מחלות.

הפנים שלי בצילום טרמי

מכשיר הביוקום נפוץ מאד בגרמניה. מדובר בטכנולוגיה היודעת “לקרוא” תדרים הנוצרים בגוף ובעזרת חיישנים לייצר מפה של הגוף על אבריו הפנימיים ומערכת השלד ולאתר את המקומות הבעיתים ואף לשלוח תדרים מרפאים לגוף או לייצר תמיסות הומיאופתיות טיפוליות. היעילות של טכנולוגיה זו לא ברורה לי, שכן אין עליה  כמעט מחקר מבוקר טוב באנגלית. בNeomad  משתמשים במכשיר רק ככלי נוסף לאבחון.

 בNeomad  יש עוד מגוון טיפולים שאת חלקם, למען האמת, לא טרחתי לנסות כי אני פחות “מחזיק” מהם. למשל, קסדת טיפול אלקטרומגנטית, טיפול בדיקור סיני חשמלי.  כאן המקום לגילוי נאות. הייתי אורח בNeomed , ואת כל הטיפולים עשיתי בחינם, כדי שאוכל להתנסות, ולדווח. פרט לכך, אין לי שום אינטרס כלכלי בקליניקה, וההמלצה שלי למטופלים שמעוניינים לנסוע מבוססת רק על הרצון למצוא להם פתרון אפשרי ומשביע רצון.

אז איך הרגשתי אחרי הטיפולים?

הרגשתי טוב!  אך גם הגעתי במצב טוב ולא עם בעיה שמחפשת פתרון, לכן לא הרגשתי שינוי מיוחד לטובה. וודאי לא לרעה. לעומת זאת גיליתי תוצאה לא צפויה ומפתיעה – היכולת הגופנית שלי השתפרה מאד! תרגילים שביצעתי לפני הנסיעה, השתפרו בצורה מדידה לגמרי.

כל כך התלהבתי מהקונספט של בתי ההבראה שאני סופר את השניות עד ליציאתי לפנסיה. אז אתמסר לפרויקט שאפתני בסגנון דירוג המסעדות בכוכבי מישלן ואכתוב מדריך למאה בתי ההבראה הטובים בעולם. בלית ברירה אצטרך לכתת את רגליי ולשרוף את ירושת ילדיי כדי לבחון את בתי ההבראה המועמדים, אחד אחד.

רוצה לקבל עידכונים נוספים?

שתף פוסט זה עם חבריך

15 מחשבות על ““כל מקום הוא במרחק הליכה. אם יש לכם את הזמן” (סטיבן רייט)”

  1. אולי תקים בארץ רכז כזה? ואז אולי גם תישאר ירושה לילדך.. אולי..
    בכול מקרה אתה דוגמא לאדם בתנועה.. בכול המובנים..
    תודה רופא ואיש מיוחד..

    הגב
  2. כפי שאמר ועשה , שכן שלך , מר סטוצינסקי , עבד עד יומו האחרון – עד הסוף המר … אני לא מבין למה אתה מדבר על פנסיה , התרשמתי שאתה צעיר לנצח , ולמה לגמור את הירושה לנכדים , יש דרכים מגוונות ליהנות ממגוון ספא בעולם בזול או במימון , ואף להרוויח מזה כסף ,
    תודה על הכל

    הגב
  3. כתבה ממש עניינת, אל רזי החמצן התוודאתי מלפני כמה שנים כאשר אבי קיבל טיפול באוזון לגלו שנפגעה במלחמה ואת המישחות הרזביות נתן לי לפעמים ומצאתי להן שיוש יעיל בריפוי ואיחוי פצעים הרעיו לבית בראה הוא נהדר,
    מקום שו ניתן לקבל טיפולי עשרת אלפים!!

    הגב
  4. כתבה ממש עניינת, אל רזי החמצן התודעתי מלפני כמה שנים כאשר אבי קיבל טיפול באוזון לגלו שנפגעה במלחמה ואת הימשחות הרזרביות נתן לי לפעמים ומצאתי להן שימוש יעיל בריפוי ואיחוי פצעים הרעיון לבית בראה הוא נהדר,
    מקום שבו ניתן לקבל טיפולי עשרת אלפים!!

    הגב

    הגב
  5. ד”ר הרלינג היקר .
    טוב לקרוא שוב את הבלוג .לקבל מידע חדש ממך על דרכים נוספות לבריאות מיטבית .
    זכור לי מהילדות סדרת הסיפורים בתוכניות לאם ולילד בקול ישראל בשם “בית המרגוע של הגברת גילבוע ”
    לדעתי זו התיירות הטובה ביותר .אתרי הבראה .בבולגריה יש כאלה.
    גילוי נאות אני בת להורים מהקהילה הבולגרית .שם יש בתי הבראה בהם טיפולים לבעיות נשימה .ובתי הבראה לבעיות בעצמות .יתכן ויש עוד שלא ידוע לי על .
    אין כמו להיות שבוע בהרים לקבל טיפולי גוף שטובים גם כן לנפש .
    בהצלחה עם הספר המתורגם .

    הגב
  6. בדיוק אתמול התחלתי טיפול במשחת אוזון לנפיחות אדמומיות וחום בשוק, יש גם רופאי שיניים שמטפלים בנסיגת חניכיים בעזרת אוזון, זה מדהים איך הניוזלטרים שאתה מפרסם מסתנכרנים עם נושאים שאני בדיוק מתעניינת בהם, אוהבת לקרוא את מה שאתה כותב תמיד מועשרת ביותר מידע מועיל ואני יודעת שזאת האמת ושאינך משוחד לכן כל מה שאתה ממליץ עליו אני מאמצת אל ליבי בשתי ידיים, מחכה כבר לקרוא את ספר המישלן שלך, בינתיים אולי ניסע לספא ברפריסין נשמע מבטיח ביותר, תודה אתה אדם ורופא נדיר

    הגב
  7. ד”ר הרלינג היקר
    תמיד כיף לקרוא את מאמריך שמתניעים בנו את ההשראה לנהוג כמוך..
    כל הכבוד לך על התעוזה הרבה מצידך לתרום את גופך למדע, היה מרתק לקרוא על תוצאות החווייה מעוררת הקנאה הזו..
    שמחה תמיד לקרוא את התובנות המחכימות שלך בנושא בריאות גופנית ונפשית שמתובלות תמיד בהומור משובח..(:

    הגב
  8. האם אתה מכיר טיפול כלשהו לנוירופתיה פריפרית?
    כזו שלא מגיעה משום בעיה מוכרת (טיפולי סרטן או סכרת)

    הגב
  9. נראה שמחולל חמצן רגיך יכול לשמש לטיפולי IHHT
    בצד אחד הוא פולט אויר מועשר בחמצן, המסקנה היא שבצידו השני (בו לא משתמשים) הוא פולט אויר דליל בחמצן.

    הגב

כתיבת תגובה

הספר מהפיכת הכושר הגופני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

באפשרותכם לרכוש מיידית ולקבל דיגיטלית או בדואר

דיגיטלי להורדה מיידית

הספר הדיגיטלי יגיע אליכם לקריאה באפליקציה בסמארטפון או טאבלט

ספר מודפס ישלח בדואר

הספר המודפס ישלח אליכם
הבייתה

ימים
שעות
דקות
שניות
ההרשמה פתוחה עד 26/03/2024 בחצות

סדנת היהלום

31 מרץ 2024

בהנחיית ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה לרפואת המשפחה ורפואה פונקציונלית, מומחה לדיקור סיני, מורה לאומניות לחימה, סקייטר וגולש

אני שמח להזמין אתכם לסדנה חדשה וחדשנית שבה:
נלמד את הרגלי העל – אלה הרגלים קלים, מידיים, מרוכזים ולכן הם גם המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו, התפקוד, המחשבה וההרגשה שלנו, בדרך להפוך לגרסה הכי טובה של עצמנו.

מדריך התזונה לשורד המודרני

מאת ד"ר מיכאל הרלינג

המדריך כבר תיכף אצלכם! 50%

לקבלת המדריך, בבקשה למלא את פרטי כתובת המייל שלך וללחוץ על הכפתור